SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

Thursday 20 November 2014

Dari Makkah Ke Penjara Kajang (siri 1): Hadiah Sebuah Perjuangan



"Anda didapati telah menghina Hakim dan Makamah yang mulia ini, dengan itu anda yang bertanggungjawab dengan pengaduan ini dan setelah di pertimbangkan oleh makamah dan disabitkan kesalahan, dengan ini anda di jatuhkan hukuman 28 hari penjara dan di tempatkan di penjara Kajang."

Alhamdullilah itulah ungkapan pertama aku setelah mendengar kenyataan yang di bacakan oleh hakim di makamah Persekutuan Kuala Lumpur pada 19 Nov.2013, walaupun terkejut dengan hukuman tersebut tetapi aku tetap juga bersyukur kerana itulah ketentuan Allah dan aku redha.

Dan hari ini genaplah setahun peristiwa itu berlaku yang akan menjadi sejarah didalam hidup aku, walaupun aku bukan seorang penjenayah cuma seorang rakyat yang menjadi mangsa kepada kuasa, politik dan undang undang, Sebagai rakyat aku terima kesemua ini sebagai ketentuan Allah kebetulan juga hanya baru 4 hari aku berada di tanah air setelah kembali dari mengerjakan Haji musim 2013, jadi ketenangan selepas mengerjakan haji masih lagi terasa.

Bersambung...

Tulisan selanjutnya sila dapatkan naskah buku 'Dari Makkah Ke Penjara kajang'
Share this article :

0 komen: