SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

Thursday 18 December 2014

Dari Makkah Ke Penjara Kajang (siri 17) - Hari Hari Akhir Di Penjara.


Begitulah serba sedikit yang di ceritakan pada aku berhubung aktiviti penyeludupan yang berlaku di dalam penjara, bukan sahaja di pintu sempadan negara, di pintu sebalik tembok yang sepatutnya dijadikan tempat tauladan juga berlaku penyeludupan bahan terlarang.  Maklumat berhubung dengan penyeludupan melalui cara memasukkan sesuatu didalam dubur sebenarnya biasa dilakukan oleh kaldai dadah yang di upah untuk membawa masuk dadah ke negara ini dari timur tengah, mungkin kita biasa membacanya di dada akhbar tempatan.

Pada waktu ini setahun yang lalu aku telah pun di bebaskan, seminggu sebelum di bebaskan aku telah dimaklumkan bahawa aku sudah boleh memohon untuk mengambil pakaian aku (yang di pakai ketika aku di jatuhkan hukuman) untuk di cuci, tetapi aku buat tak kisah dan membiarkan perkara itu buat sementara.

Minggu minggu terakhir ini, aku banyak menghabiskan masa berbual dengan semua banduan yang sering menjengah aku di blog, adakalanya aku menyanyi didalam hati sahaja bukan kerana aku gembira akan di bebaskan tetapi sengaja aku menghiburkan hati aku yang sunyi,...

Bersambung...

Tulisan selanjutnya sila dapatkan naskah buku 'Dari Makkah Ke Penjara Kajang'

yang mengandungi siri akhir penulisan naskah 'Dari Makkah Ke Penjara Kajang'
Share this article :

0 komen: