SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

Wednesday 10 December 2014

Dari Makkah Ke Penjara Kajang (siri 15) - Satukan Melayu Kerja Bodoh.


Aku menerima hakikat bahawa aktiviti yang aku terlibat ini adalah terlalu banyak risikonya, cuma sama ada seseorang itu bernasib baik atau sebaliknya tidaklah mereka ketahui secara nyata, kesemuanya telah di tentukan. Tetapi bila berpegang pada kata kata ' Jika takutkan ombak usah duduk di tepi pantai' atau ' Jika takutkan dugaan usah bercakap soal perjuangan, kerana perjuangan pasti datang dengan dugaannya' Wallah Hu'alam, Mungkin itu sebuah kata kata semangat sahaja dan tidak semestinya benar.

Suka atau tidak aku kini sudah pun berada di dalam perut penjara Kajang, kerana menyatakan sesuatu yang aku rasa tidak kena bukan sahaja pada fikiran aku malah setiap manusia berakal akan sependapat dengan aku, malah jika di kampong bercakap soal seperti apa yang aku tulis adalah biasa dan tidak dikenakan tindakkan tetapi oleh kerana aku terlibat dengan dendam politik akhirnya perkara 'sembang kedai kopi' menjadi satu kesalahan besar buat seorang penulis politik seperti aku.


Bersambung...

Tulisan selanjutnya sila dapatkan naskah buku 'Dari Makkah Ke Penjara Kajang'
Share this article :

0 komen: