SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

SIRI PERKONGSIAN PENGALAMAN PENULIS

Friday 21 November 2014

Dari Makkah Ke Penjara Kajang (siri 2)- MASTER !!




Hari ini hari kedua aku di dalam penjara dan masih didalam cubaan untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran baru, semalam aku tidak boleh tidor selain duduk di atas sejadah lusuh bermohon pengampunan dari Allah yang maha mengetahui apa yang sedang aku lalui ketika ini.

Jam dinding menunjukkan pukul 6.45 pagi di ketika aku mendengar pintu jerigi di buka oleh penjaga, dan aku lihat kesemua banduan keluar mengikuti pintu tersebut, "Jom bang kita keluar beratur" tegur seorang banduan. Aku pun bingkas bangun menuruti banduan yang lain keluar dari jeriji besi menuju ke satu kawasan lapang (sebetulnya di atas sebatang jalan raya bertar).

Bersambung...

Tulisan selanjutnya sila dapatkan naskah buku 'Dari Makkah Ke Penjara kajang'

Ramainya Umat ketika aku tiba di Masjidil Harram 

Share this article :

0 komen: